Методична сторінка

ІТ-книга – Інтерактивний підручник з інформатики (itknyga.com.ua)

Медіатека - Цифрові уроки - UA Цифрова освіта та навчання від Mozaik (mozaweb.com)

Особливості організації навчання в 5-6 класах НУШ


Закон України «Про освіту» 

 Цей Закон регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти. 

Закон України «Про повну загальну середню освіту» 

Закон визначає правові, організаційні та економічні засади функціонування та розвитку системи загальної середньої освіти. 

Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року Розпорядження КМУ від 14.12.2016 №988-р (зі змінами) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-%D1%80#Text

 Документом визначено мету та строки реалізації Концепції, шляхи і способи покращення якості освітнього процесу. Державний стандарт базової середньої освіти Постанова КМУ від 30.09.2020 № 898 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#n16 Документом визначено структуру та зміст базової середньої освіти, вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів на рівні базової середньої освіти, загальний обсяг їх навчального навантаження, розподілений за освітніми галузями. Державний стандарт застосовується з 1 вересня 2022 року для учнів, які навчаються за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти. Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти Наказ МОН від 19.02.2021 № 235 https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-osvitnoyi-programi-dlya-5-9- klasiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti Документом затверджено Типові освітні програми для 5-9 класів, на основі яких заклади освіти складатимуть освітні програми, та етапи їх впровадження. Наказом встановлено:  вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою:  загальні обсяги навчального навантаження на адаптаційному циклі та циклі базового предметного навчання, їх розподіл між освітніми галузями за роками навчання. Надано перелік модельних навчальних програм, рекомендовані форми організації освітнього процесу та опис інструментарію оцінювання. Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти Наказ МОН від 12.07.2021 № 795 (у редакції наказів МОН від 10.08.2021 №898, від 29.09.2021 №1031, від 13.12.2021 №1358, від 02.02.2022 №96, від 09.02.2022 №143, від 11.04.2022 № 324) https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-u-dodatok-do-nakazu-ministerstva-osvitii-nauki-ukrayini-vid-12-lipnya-2021-roku-795 Наказом затверджено перелік модельних навчальних програм, які будуть масово впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти з 2022/2023 навчального року. Ознайомитися з програмами можна на сайті ІМЗО, які згруповано в тематичні розділи відповідно до освітніх галузей;  мовно-літературна;  математична;  інформатична;  громадянська та історична;  математична;  технологічна;  мистецька;  соціальна та здоров’язбережувальна;  фізична культура.  Міжгалузеві інтегровані курси Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти Наказ МОН від 01.04.2022 № 289 https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacijshodo-ocinyuvannya-navchalnih-dosyagnen-uchniv-5-6-klasiv-yakizdobuvayut-osvitu-vidpovidno-do-novogo-derzhavnogo-standartu-bazovoyiserednoyi-osviti Наказом затверджено рекомендації щодо оцінювання учнів 5-6-х класів НУШ, надано зразок Свідоцтва досягнень та запропоновані загальні критерії оцінювання результатів навчання. Інноваційний освітній проєкт всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» https://imzo.gov.ua/osvita/nush/vseukrains-kyy-eksperyment-nush-5-9-kl/ На сайті ІМЗО розміщено нормативні документи щодо реалізації проєкту та досвід пілотних шкіл







ДистОсвіта - дистанційне навчання інформатики | 10.09.22

Предметний інтенсив «Оцінювання 5 класі НУШ» | 08.09.22

=========================================================================

Наказом МОЗ 1371 від 1.08.2022 року внесено зміни до Санітарного регламенту щодо організації роботи з технічними засобами навчання, тепер цей розділ має такий вигляд:

Вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання

8. При використанні технічних засобів навчання (далі - ТЗН) під час проведення навчального заняття потрібно чергувати види навчальної діяльності. Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути:

для учнів 1 класів - не більше 10 хвилин;

для учнів 2-4 класів - не більше 15 хвилин;

для учнів 5-7 класів - не більше 20 хвилин;

для учнів 8-9 класів - 20-25 хвилин;

для учнів 10-11(12) класів на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять - 20 хвилин.

При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11(12) класів - не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.

9. Після занять із застосуванням ТЗН проводяться вправи з рухової активності та вправи гімнастики для очей. Комплекси відповідних вправ наведені у додатку 3 до Санітарного регламенту.

10. В умовах воснного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати для учнів:

1-2 класів - 2 навчальних занять по 30 хвилин або 3 - по 20 хвилин;

3-4 класів - 2 навчальних занять по 40 хвилин або 3 - по 30 хвилин, або 4 - по 20 хвилин;

5-6 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 35 хвилин, або 4 - по 25 хвилин;

7-9 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 40 хвилин, або 4 - по 30 хвилин, або 5 - по 25 хвилин;

10-11 класів - З навчальних занять по 45 хвилин або 4 - по 35 хвилин, або 5 - по 30 хвилин, або 6 - по 25 хвилин.

---------------------------------------------------------------------------------

Що маємо розуміти - в п.10 йдеться про максимальну БЕЗПЕРЕРВНУ тривалість занять у СИНХРОННОМУ ФОРМАТІ , якщо ви не перевищуєте цей час - користуємось п.8 цього розділу та п.9 (щодо вправ з рухової активності та вправ для очей) в перервах між роботою з технічними пристроями для навчання. І пам'ятаємо, що дистанційний урок - це не тільки тупо дивитися в екран смартфона/планшета/комп'ютера, мають бути вправи з підручником, письмові в зошиті тощо.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------=========================================================================

Навчання під час війни. Як не допустити освітньої катастрофи | 30.08.22

 Формувальне оцінювання в початкових класах НУШ: особливості та практичні поради | 26.08.22

Організація інноваційного освітнього середовища навчання інформатики у НУШ | 10.08.22

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Освітні платформи

Освітній Коворкінг